Vilkår & Betingelser
Giveaway
Trekningen gjennomføres gjennom at alle som melder seg på mottak av nyhetsbrev eller via Instagram har et digitalt lodd som data trekker vinner fra. Vinneren annonseres i Sosiale medier og Diip benytter seg a retten til å bruke navnet til vinner i kanaler slik som f.eks. Facebook og Instagram og nyhetsbrev.
Produkter fra Giveaway kan ikke returneres til Diip AS. Vinnere av giveaway kontaktes etter trekning er gjennomført. .
Kjøps- og leveringsbetingelser for www.diip.no (“Diip”)
Bestilling
Diip er en portal for videresalg av møbler og interiør fra eksisterende interiørbutikker i Norge. Når bestillingen din er registrert og du har mottatt en bestillingsbekreftelse per e-post, vil den aktuelle butikken motta bestillingen din elektronisk. Butikken skal så behandle bestillingen, og enten akseptere eller avslå denne. Butikken skal behandle bestillingen innen 48 timer, og du vil deretter motta en e-postbekreftelse på om bestillingen din er akseptert eller avslått. Dersom du har bestilt varer fra flere ulike butikker skal du motta en bekreftelse fra hver enkelt butikk.* Årsaken til at en bestilling avslås er i de fleste tilfeller at varen ikke lenger er tilgjengelig hos den butikken som har mottatt bestillingen. Du vil ikke bli forespurt å endre din bestilling dersom hele, eller deler, av bestillingen ikke kan leveres. Skulle hele, eller deler, av bestillingen din ikke kunne leveres vil du selvsagt ikke bli fakturert eller belastet for dette.
Diip tar forbehold om at de automatiske e-postene som skal sendes ut kan bli forsinket, eller levert til feil e-postadresse.
*Det kan forekomme lenger behandlingstid på ordre i perioder med stor pågang, og rundt helligdager (f.eks. jul og påske).
Betaling
Hos Diip kan du velge Vipps, kortbetaling eller betaling med Klarna. Når du betaler med kort (Visa/Mastercard/Eurocard) vil din korttransaksjon sendes kryptert gjennom vår betalingspartner Stripe. Transaksjonen vil bli belastet ved gjennomført kjøp. Alle transaksjoner krypteres og håndteres med høy grad av sikkerhet. Det medfører derfor ingen risiko å betale med kort i vår nettbutikk. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. All informasjon foregår mellom deg og din bank.
Priser
Alle prisene hos Diip er oppgitt i NOK og inkluderer merverdiavgift. Frakt tilkommer.
Fraktpris
Fraktpris beregnes ut i fra ditt postnummer og vekt/størrelse på pakken.
* Gjelder bare dersom alle varene i bestillingen kan sendes samlet og hentes på utleveringssted. Dersom varene av ulike grunner ikke kan leveres samlet, for eksempel på grunn av at en vare utsolgt fra lager, vil butikken sende ordren din samlet når alt er på lager.
Frakt og levering
Levering av varer fra Diip anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Varene skal alltid sendes så raskt som mulig, og senest 3 virkedager etter at ordren er mottatt og bekreftet av butikken, dersom varene er på lager. Ved hektiske perioder kan lengre leveringstid forekomme. På hvert produkt vil du kunne se på lagerstatus om varen er på lager, og hvis ikke vil det være oppgitt estimert leveringstid. Vi gjør oppmerksom på at lageret kan vise feil lagerstatus, vi vil da ta kontakt per e-post.
Om du bestiller varer som er ventet inn frem i tid, vil butikken sende ordren din samlet når alt er på lager.
Vi sender våre varer med Posten/Bring og DHL. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den addressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på utleveringsstedet blir pakken sendt i retur til den aktuelle butikken. Kunden vil da bli belastet for returporto. Skal butikken sende pakken på nytt blir kunden belastet for frakten. Såfremt ikke annet er avtalt, vil alle bestillinger sendes som postpakke som kan hentes på kundens lokale utleveringssted. Diip står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom du mot formodning ikke har mottatt bestillingen din innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt med den aktuelle butikken du har handlet fra. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at du mottar denne så raskt som mulig.
Leveransevikår
Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Fraktleverandør sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til avsender, og du vil belastes for de kostnadene som butikken har hatt i forbindelse med porto.
Hente i butikk
Du kan bestille varer og hente selv i den aktuelle butikken. Du vil da motta en e-post fra butikken når din bestilling er klar for henting. Betaling skjer gjennom Diip.
Bytte av vare
Du kan bytte en vare du har kjøpt på Diip innen 14 dager. Ved bruk av bytteretten må varen være ubrukt og må leveres tilbake i original forpakning. Porto dekkes av kunden.
Ønsker du å bytte, sender du varen i retur. Vi krediterer varen ved ankomst. Kunden legger inn ny ordre i nettbutikken.
Merk at salgsvarer/bestillingsvarer samt matvarer ikke kan byttes.
Angrefrist og retur
Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Om du angrer på et kjøp må du gi den aktuelle butikken melding om bruk av angreretten så fort som mulig, og senest innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Returomkostninger dekkes av kjøper. Butikkene henter ikke ut pakker som sendes som oppkrav.*
Varen må returneres ubrukt og i originalemballasjen, slik den ble mottatt og sammen med utfylt skjema for angrerett. Adresse for hvor returen skal sendes finner du i skjemaet for angrerett som ligger vedlagt din bestilling. Varer som sendes uten originalemballasjen kan vi dessverre ikke ta imot. Ved godkjent retur får du refundert penger direkte til ditt betalingskort så snart butikken har mottatt varen din i retur.
*Merk at angreretten ikke gjelder for bestillingsvarer og matvarer.
Det er viktig å være oppmerksom på spesielle regler i Angrerettloven som gjelder for varer med begrenset holdbarhet eller som forringes raskt. Eksempler på slike varer inkluderer mat- og drikkevarer. Disse reglene betyr at forbrukere ikke har angrerett når de handler slike varer, i samsvar med §22 i Angrerettloven.
Dersom du har mottatt varer fra flere ulike butikker skal varene returneres separat, til hver enkelt butikk som har levert varer til deg. Det er ditt ansvar å sørge for at varene sendes til riktig butikk, og at varen ankommer butikken.
Varen(e) skal hentes ut på utleveringssted før de(n) sendes i retur. Dersom du unnlater å hente ut varen på utleveringsstedet, og den går i retur tilbake til butikken som har avsendt denne, vil du belastes for returportokostnadene som faller på butikken.
Du har ansvaret for at returvarer når frem til butikken i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen. Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid.
Ved godkjent retur får du refundert penger direkte til ditt betalingskort så snart butikken har mottatt varen din i retur.
Forbehold
Vi tar forbehold om at fargene kan avvike fra foto. Ved hvert produkt vil du finne mål/størrelse. Vi oppfordrer til å sjekke mål på produktene, da det ofte er vanskelig å oppfatte størrelsen kun ved å se på bilde.
Vi tar forbehold om eventuelle prisendringer, og reserverer oss mot feilaktig prissetting.
Reklamasjon
Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til den aktuelle butikken på e-post så snart som mulig. Send bilder av varen og emballasjen sammen med ditt ordrenummer og fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom leverandøren ønsker varen i retur.
For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi ber deg derfor gi oss beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.
Husk alltid å ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.
Vurderer butikken at reklamasjonsretten er berettiget, vil du få erstattet varen. I slike tilfeller er det behov for å finne den beste løsningen i fellesskap med produsenten, og butikken vil deretter komme tilbake til deg så raskt som mulig. Ved tilbakebetaling ved reklamasjon vil beløpet bli refunder til det betalingskortet som er brukt ved betaling.
Utland
Vi leverer kun til Norge (ikke inkludert Svalbard).
Endring i vilkårene
Diip forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Personopplysninger
Personopplysningene dine er trygge hos oss, og behandles selvfølgelig i henhold til gjeldende regelverk